1. آخرین خبرها و اطلاعیه ها

 بیست و یکمین همایش بزرگداشت حکیم ملاصدرا 

خرداد 1396

موضوع: فلسفه در مواجهه با فضای مجازی

 «پیدایش فضای مجازی در چند دهه اخیر یکی از بزرگترین نمادهای تحول جهانی است؛ رخدادی که تأثیرات شگرف آن هر روز در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی و دفاعی در عرصه ملی و بین‌المللی نمود بیشتری پیدا می‌کند... مواجهه هوشمندانه و مقتدرانه با تحولات پرشتاب این عرصه، برای استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها و مقابله با آسیب‌ها و تهدیدات آن» ضروری است. در این میان «ترویج هنجارها، ‌ارزش‌ها و سبک زندگی اسلامی ایرانی و ممانعت از رخنه‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در این عرصه و مقابله مؤثر با تهاجم همه‌جانبه فرهنگی و نیز ارتقای فرهنگ کاربری و سواد فضای مجازی جامعه» اهمیتی دوچندان دارد (برگرفته از حکم مقام معظم رهبری در انتصاب اعضای شورای عالی فضای مجازی، 14/6/94).

فلسفه بمثابه نماد عقلانیت و زیربنای علوم، طلایه‌دار این مواجهه است. بر همین اساس، بنیاد حکمت اسلامی صدرا بر آن شد تا بیست و یکمین همایش از سلسله همایشهای بزرگداشت حکیم ملاصدرا را به بررسی نسبت فلسفه با فضای مجازی، ذات و ماهیت فضای مجازی، راهکارهای بهره‌برداری از آن، فرصتها و تهدیدهای آن در سلامت فردی و اجتماعی، بایسته‌های اخلاقی و قانونی حاکم بر آن و... اختصاص دهد.

در این راستا، از اساتید، صاحبنظران و پژوهشگران حوزه و دانشگاه دعوت میشود با ارائه مقاله درباره موضوعات ذیل یا دیگر موضوعات مرتبط با این حوزه، در همایش شرکت نمایند. بدیهی است مقالات باید دارای محوریت فلسفی، مضمون جدید، رویکرد تحلیلی‌ـ‌انتقادی و ناظر به نتیجه‌یی کاربردی باشند.

لطفاً مقالات خود را به نشانی ارسال و در موضوع نامه مرقوم فرمایید: «مربوط به همایش خرداد 96»

***

مهلت ارسال چکیده مقالات:     14/1/1396

مهلت ارسال اصل مقالات: 15/2/1396

برگزاری همایش: دوشنبه 1/3/1396

***

محورها و موضوعات پیشنهادی

اصل وادامه خبر در http://www.mullasadra.org